Moet je overstappen naar een Instagram Business Account?

Als je al een persoonlijk Instagram-account hebt en erover hebt nagedacht om het te gebruiken om je bedrijf te promoten, heb je je misschien afgevraagd of het de moeite waard is om het in plaats van volgers Instagram kopen te veranderen in een zakelijk account.

Elk type account heeft verschillende functies, en het soort dat het beste voor je zal werken hangt af van hoe je van plan bent het te gebruiken. Hieronder vindt u de voordelen van het overstappen naar een zakelijk Instagram-account.

Instagram-inzichten

Instagram biedt zakelijke profielen een krachtige ingebouwde analysetool. Instagram Insights kan je vertellen hoe jouw inhoud en profiel presteert, wie jouw publiek is en vele andere waardevolle statistieken.

Deze gegevenspunten helpen je te zien wat goed werkt voor je profiel en wat minder goed werkt, zodat je je strategie kunt aanscherpen om je doelen beter te bereiken.

Gepromote berichten en advertenties

Zakelijke accounts kunnen betalen om goed presterende berichten te promoten of te adverteren op de feeds van volgers. Het eerste is een geweldige manier om de betrokkenheid en bekendheid te vergroten, terwijl het tweede kan helpen om verkeer naar jouw site te leiden en de verkoop te verhogen.

Klanten kunnen in-app winkelen

In 2019 introduceerde Instagram een in-app checkout-functie waarmee klanten items kunnen kopen zonder ooit de app te verlaten. Er is ook een tabblad “Shop” op de Instagram Explore-pagina waar gebruikers kunnen bladeren door items die te koop zijn van hun favoriete merken.

Accounts moeten aan bepaalde criteria voldoen, een verbonden Facebook-pagina met een productcatalogus hebben en goedkeuring krijgen voordat ze Instagram Shopping kunnen activeren – maar het is zeker het proberen waard. Je verliest klanten met elke extra stap in het afrekenproces, dus deze functie helpt ervoor te zorgen dat meer klanten de aankoop voltooien.

Swipe-up links in stories

Geverifieerde accounts en zakelijke accounts met meer dan 10.000 volgers kunnen swipe-up links toevoegen aan hun Stories. Dit is veel effectiever dan volgers te vragen de link in je profiel te bekijken, wat de enige andere manier is om naar een externe site op Instagram te linken.

Contact links

Instagram-bio’s kunnen maar maximaal 150 tekens lang zijn. Dat is niet veel, zeker niet als je wilt dat je volgers je gemakkelijk kunnen contacteren en vinden. Met een zakelijk account kun je contactlinks toevoegen: je telefoonnummer, e-mailadres en een routebeschrijving naar je bedrijf. Klanten tikken gewoon op de link om u te bellen, te e-mailen of te vinden.

Lees ook: Waarom zijn winterjassen van cruciaal belang?

Misschien vind je dit ook interessant